Tip redakce

Železničního nádraží Plzeň prošlo zásadní rekonstrukcí

Hlavní nádraží patří k architektonickým dominantám centra Plzně. Budova z roku 1907 je postavena v renesančním a secesním slohu a je od roku 2000 památkově chráněna. Barevnost se vrátila k původní krémové a šedé. Hlavní halu doplnila replika historické dlažby, podlahy u pokladen, v halách doplnila současná kolekce RAKO keramických obkladů stejně odolných jako před více než sto lety. Celý objekt dostal novou střechu i fasádu. Novinkou je restaurace se zahrádkou s výhledem na vlaky, která oživí dnes nevyužívaný prostor za nádražím.

Architekt Pavel Kvintus z ateliéru A8000 konstatuje: „Zrenovované nádraží v Plzni je obrovská příležitost pro rozvoj celého města“. Ateliér A8000 ve sdružení s firmou SUDOP PRAHA přistoupil k proměně interiéru historického nádraží sebevědomě, ale s respektem k původnímu domu, podařilo se mu znovuobjevit a pozvednout jeho ušlechtilý výraz. Došlo ke změně barevnosti interiéru, stejně jako před padesáti lety opět dominují jemné odstíny šedé, bílé a krémové a historické prvky nebo jejich repliky akcentuje nový, zcela současné výrobky. „Historické části nádraží jsme renovovali s respektem a nové jsme budovali s použitím moderních materiálů, aby spolu nové a staré bylo v harmonii. Právě takový přístup je nám nejbližší. Největší důraz ale klademe na zjednodušení cesty pro cestující. Vnitřní prostor nádraží by pro ně měl být jednoznačně přehledný a funkční. Dosavadní provoz nádražní budovy byl totiž poněkud nečitelný a pokladny byly rozptýlené na několika místech,“ uzavírá architekt Pavel Kvintus.

BEZPEČNOST A ODOLNOST

S ohledem na dlouhou tradici, která sahá více než sto let zpět, se keramické obklady RAKO v prostředích s vysokým provozem, kde je odolnost klíčová, staly neodmyslitelnou součástí mnoha nádražních budov na území České a Slovenské republiky. Jako například hlavní nádraží v Praze, Plzni, Berouně, Rakovníku, Českých Budějovicích, Ostravě atd. Architekti, projektanti využívají při rekonstrukcích, s ohledem na zachování historické a estetické hodnoty, keramické obklady v nádražních halách pro jejich jedinečné vlastnosti dodnes. Díky své odolnosti vůči mechanickému poškození, vlhkosti, chemikáliím, nehořlavosti keramické obklady zajišťují, že povrchy zůstávají čisté a bezpečné pro tisíce cestujících denně.

Obklady RAKO splňují nejvyšší standardy kvality a designu a v kombinaci s jejich dlouhou životností a nízkými náklady na údržbu se tak stávají ekonomicky výhodnou a oblíbenou volbou pro nádražní a další veřejné prostory včetně sociálních zařízení. Na plzeňském hlavním nádraží moderní dlaždice Extra 60 x 120 cm nechaly díky jednoduchému designu a barevnosti vyniknout repliky sto let starých dlaždic téže značky RAKO.

„Je úžasné, když se nové materiály skvěle skloubí se starými obklady. Spolupráce mezi projektovým týmem, dodavateli, architekty je klíčová pro úspěšnou realizaci každého projektu. Tým naslouchá potřebám a vizím architektů, čímž zajišťuje, že jejich návrhy jsou nejen realizovatelné, ale také splňují estetické a funkční požadavky. Tím, že poskytujeme technickou podporu a navrhujeme inovativní řešení, napomáháme k efektivnímu překlenutí mezer mezi návrhem a realizací,“ doplňuje Ondřej Bomberovič z projektového týmu RAKO.

-jik-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*