Starší budovy snadno ztrácí lesk a zájem návštěvníků. Nová fasáda spojená s částečnou rekonstrukcí jim ale dokáže vdechnout nový impuls a obnovit v nich život. Příkladem může být brněnské nákupní centrum Futurum, které po dvaceti letech provozu oslnilo návštěvníky novou barevnou fasádou. V dnešní době se takové rekonstrukce stávají nejen ekologickou alternativou k novostavbám, ale také účinným marketingovým nástrojem, který dokáže zaujmout a přitáhnout pozornost.
Šedá barva, zastaralý design a celkově omšelý vzhled, a především energetická náročnost celé stavby. Taková je realita nemalého množství českých veřejných budov. Starší nákupní centra, administrativní budovy nebo sportovní haly jen málokdy projdou po letech od vybudování tak velkou rekonstrukcí, aby se jejich podoba radikálně změnila. Právě nový modernější vzhled je přitom to, co může přilákat nové zákazníky nebo klienty. „Již několik let můžeme v Česku sledovat úspěšné rekonstrukce komerčních budov. Převážně se jedná o stavby, jejichž architektonické ztvárnění je morálně zastaralé, ale technicky jsou v dobrém stavu. Tento přístup je ve svém základě ekologický, neboť u rekonstrukcí je množství prostavěného materiálu násobně menší než u novostaveb, a zároveň se nezabírá další půda v intravilánu obcí,“ vysvětluje aktuální trend brněnský architekt Gabriel Kurtis.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se