Technologie

Dokončené i nové projekty na severu Evropy

Norské dopravní stavebnictví zažívá boom, do roku 2029 počítá s investicemi, které v přepočtu překonávají hranici tří bilionů korun. Polovina z toho připadá na silniční dopravu. Pro společnost Metrostav ale Norsko není jedinou zemí, kde působí – jeho pracovníky znají i na Islandu, ve Finsku, Polsku, Bělorusku a dalších státech. V rámci posílení pozic ve Skandinávii byla proto v lednu roku 2020 založena společnost Metrostav Norge AS, díky níž by se v příštích letech mohli stavbaři z Metrostavu na severu Evropy ještě více prosadit.

Společnost Metrostav podniká ve skandinávských zemích už od roku 2006, od té doby zde byla realizována řada zajímavých, převážně tunelových staveb s celkovou délkou v součtu více než 35 km. První z nich byla ražba dvou silničních tunelů na severu Islandu pouhých 40 km od severního polárního kruhu, kde si stavbaři poprvé osvojili metodu ražby Drill&Blast, typickou pro pevné skalní horniny. Postupně své aktivity rozšířili do Finska a Norska. Na Islandu byl realizován také tunel Norðfjörður,, který se s délkou 7566 m stal nejdelším islandským silničním tunelem. V letošním roce byly dokončeny dva kabelové tunely v celkové délce 3,3 km v norském Bergenu, islandský silniční tunel Dýrafjarðargöng o délce 5,6 km a projekt Stokkhaugen se dvěma tunely a 735 m dlouhým mostem u norského Trondheimu.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*