Rakousko-německá společnost BeMo Tunnelling, která spadá do české Skupiny Metrostav, při zakládání druhého úseku čtvrté linky metra v Hamburku čelí náročným geologickým podmínkám. Pomáhají jí alternativní technologická řešení, díky kterým porazila ve výběrovém řízení kompletní konkurenci silného německého trhu. Firma se zároveň dohodla s investorem na tzv. value engineeringu, který umožňuje v průběhu stavby dále optimalizovat postupy
a dělit se o uspořené prostředky. Výsledkem je hladký průběh stavebních prací a snížení investičních nákladů.
Stavbaři BeMo Tunnelling místo původně naprojektovaných přeřezávaných pilot využívají k pažení budoucího tunelu výrazně efektivnější technologii železobetonových podzemních stěn. Dno „vany“, ve které následně vybudují tubus metra, dále utěsňují pomocí tzv. tryskové injektáže, a to zejména v oblastech s písčitou geologií. Jde o moderní a hospodárnou metodu, která však vyžaduje značné odborné znalosti a pečlivost.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se