Správa železnic dnes uspořádala diskusní fórum k novému železničnímu spojení z Prahy do Drážďan. Na projektu, který spojuje Českou republiku a Německo, spolupracují také odborníci z DB Netz. Možné varianty budoucí vysokorychlostní tratě a další související témata prodiskutovali zástupci investora, Ministerstva dopravy ČR i municipalit Ústeckého kraje.
Zhruba 150 km dlouhá vysokorychlostní trať (VRT), která v budoucnu zkrátí cestu vlakem z Drážďan do Prahy na méně než jednu hodinu, povede i plánovaným Krušnohorským tunelem o délce tří desítek kilometrů. Přepravní kapacita VRT, z níž budou zhruba tři čtvrtiny využity ještě v rámci České republiky, počítá pro rok 2050 se 70 tisíci cestujícími denně.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se