OHLA ŽS, a.s., ve sdružení se společností VÁHOSTAV – SK, a. s., dnes dosáhla na projektu slovenské dálnice D1 Ivachnová–Hubová významného milníku, proražení dvoutubusového dálničního tunelu Čebrať dlouhého 3,6 km.
Z celého tunelu skrz vrch Čebrať se předpokládá vyražení kolem 380 000 m3 zeminy. Po dokončení bude tunel součástí téměř patnáct kilometrů dlouhého dálničního úseku, obchvatu města Ružomberok. Tento úsek dálnice spojuje Bratislavu a Košice. Tunel bude mít dva jednosměrné tubusy, v každém z nich budou dva jízdní pruhy o šířce 3,5 metru. Jeho součástí budou i nouzové stezky lemující obě strany každého z tubusu v šířce jednoho metru. Výška tunelu bude 4,8 metru, nad chodníky 2,2 metru. Obě části budou spojovat příčná propojení, kterých bude celkem čtrnáct. Tunel je navržen pro rychlost vozidel 100 km/h. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) očekává na základě odborných studií dopravní intenzitu v tunelu na úrovni zhruba 20 000 vozidel denně, z toho pětinu má tvořit nákladní doprava.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-red-