Infoservis

Rekonstrukce Libeňského mostu vyjde na 425 milionů korun

Náměstek primátora Zdeněk Hřib využil této akce k předvolební agitaci a nasadil si přilbu s logem Pirátů

Začala stavba části konstrukce Libeňského mostu, kterou postaví společnost Metrostav TBR. Stavbu v úterý zahájili zástupci města a TSK. Jde o první část celkové rekonstrukce mostu, která se zatím netýká hlavního objektu přes Vltavu. Práce na nyní budované konstrukci mají trvat do prvního čtvrtletí roku 2027 a vyjdou na 425 milionů korun. Pod mostem vznikne menší náměstí s obchody a službami.

Zahájení bylo pouze ceremoniální, dělníci na stavbě už delší dobu pracují, k demolici původního mostu došlo loni a stavba získala povolení letos v lednu.

Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty. Nyní budovaná část se nachází za řekou směrem na Palmovku, je dlouhá asi 300 metrů a tvoří ji tři mosty. Bourání původní konstrukce začalo loni v dubnu. V minulých měsících tam již dělníci firmy Metrostav TBR, jež je součástí konsorcia firem, které most opraví, založili stavbu. Přes most už nějakou dobu kvůli špatnému stavu nejezdí tramvaje.

Metrostav TBR již dávno staví

Podle ředitele TSK Filipa Hájka nyní městská firma pracuje na povoleních pro další fáze rekonstrukce, které budou celkem čtyři. „Počítáme, že všechno budeme mít povoleno v srpnu příštího roku a postupně budeme jednotlivé části opravovat a stavět,“ řekl. Správa podle něj již požádala o žádost o povolení stavby provizorního mostu, kterým při nahrazování mostu přes Vltavu povedou inženýrské sítě a chodci přes něj budou moci přejít.

Autorem přestavby soumostí je architekt Petr Tej. „Těším se na stavbu. Návrh vznikl na motivy původního Janákova mostu. Pod nyní budovanou částí, kde dříve tekla Vltava, vznikne piazzeta, tedy náměstí s kavárnami a obchody, které propojí obytnou a kancelářskou zónu,“ řekl.

Libeňské soumostí vzniklo podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928 a nikdy nebylo opravováno. Janák je mimo jiné rovněž autorem části nedalekého Hlávkova mostu, několika vil ve Střešovicích nebo Škodova paláce či Hotelu Juliš v Praze 1.

A CO STOJÍ V POZADÍ?

Při poklepání základního kamene si nebylo možno nevšimnout budovy, která již přes deset let hyzdí Palmovku

Budovu na Palmovce začala Praha 8 stavět v roce 2014 s cílem vytvořit sídlo radnice doplněné o obchodní centrum. Již o rok později však byly práce na stavbě za více než miliardu korun přerušeny. Po dlouhých jednáních budovu od Prahy 8 v roce 2021 odkoupil magistrát, který následně zvažoval umístit do ní sídlo záchranné služby. Nakonec vznikla dohoda se státem a EUSPA, které nynější sídlo v Holešovicích přestává kapacitně stačit. Cena se však vyšponovala přes 2,6 mld. korun.

-jik-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*