Modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří v délce téměř sedm kilometrů se může nazvat železniční stavbou desetiletí. První čtyřkolejná trať v České republice uleví přetíženým dopravním úsekům. Díky ní se cestující dopraví po moderní vysokokapacitní trati rychleji, bezpečněji a pohodlněji ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží.
Aktuálně pokračují práce v ŽST Vršovice, kde je zprovozněno čtvrté nástupiště (obr. 1) včetně podchodu (obr. 2). Na mostě přes ulici Bartoškova probíhá hlubinné založení prostřední části mostu. Téměř hotova je Technologická budova a trakční měnírna v Zahradním Městě, nyní se pracuje na obvodovém plášti. Na mostu přes ulici Průběžná (obr. 3) se připravuje osazení dalších nosníků, nad tramvajovou tratí nadále zůstává rámová konstrukce. Od Vršovic do Edenu probíhají práce na železničním spodku pro koleje 201, 202, 205, 207, 921 a 922.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.