Společnost Metrostav dokončila stavební část modernizace výtahu, který slouží k přepravě sportovních a turistických lodí na vodním díle Orlík. Stavbaři se dokázali vyrovnat s obtížnými podmínkami nouzového stavu, napjatým harmonogramem vymezeným plavební odstávkou i technicky náročnou konstrukcí. Investor Povodí Vltavy tak mohl na začátku května zahájit plavební sezonu. Unikátní dílo bylo až dosud při nedostatku srážek často mimo provoz. Prodloužení návodní části o 10 m v první fázi modernizace však snížilo minimální hladinu pro plavení lodí o 3,5 m, což umožňuje udržet zařízení v chodu i při extrémním suchu.
„Abychom neomezili lodní provoz, museli jsme do konce dubna stihnout celou stavební část včetně zpětného napuštění přehrady. Přitom třeba samotná pokládka kolejiště na prodlouženou dráhu byla technicky velmi náročná, protože jsme museli kolejnice před montáží naohýbat v hale tak, aby co nejlépe přilnuly ke stavebnímu podkladu. A do toho nám ještě zasáhl koronavirus. Při této příležitosti bych chtěl poděkovat celému týmu za mimořádné nasazení a odhodlání a Povodí Vltavy za skvělou součinnost,“ říká vedoucí projektu Tomáš Beržinský z Metrostavu.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.