Sdružení pod vedením stavební společnosti Metrostav vstupuje do závěrečné etapy výstavby obchvatu kolem Řevničova, který tvoří jeden z nových úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Navzdory pandemii koronaviru a dodatečně zjištěnému nestabilnímu podloží v dotčené lokalitě stavba míří do své finální fáze. Projekt významně zrychlila rekordně rychlá výstavba klíčového mostu, který překonává rokli Krušovického potoka právě v sesuvném území.
„Aktivní sesuv identifikovala geologická analýza až po vyhotovení zadávací dokumentace, situaci jsme tedy museli řešit operativně až ve fázi výstavby. Dle dodatečných požadavků jsme přizpůsobili hlubinné založení mostu a pomocí sanačních opatření jsme zabezpečili sesuv. Protože stavba kvůli tomu nabrala už na začátku několikaměsíční zpoždění, rozhodli jsme se spolu s investorem změnit technologii provádění nosné konstrukce a místo postupné realizace polí jsme provedli levý i pravý most najednou. Díky této inovaci jsme dokázali zkrátit výstavbu mostu na pouhých jedenáct měsíců,“ říká Pavel Aksamit hlavní stavbyvedoucí z Metrostavu.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.