Infoservis

Máj Národní po dvou letech přivítá návštěvníky

Ikonická budova na rohu Národní a Spálené ulice, dnes Máj Národní, začíná psát novou kapitolu své historie. Během dvouleté rekonstrukce se původní monofunkční obchodní dům Máj proměnil v Máj Národní, moderní centrum zábavy, her a zážitků. Na ploše přes 17 tisíc m2 vznikl jedinečný prostor v srdci Prahy s pestrou nabídkou obchodů, špičkovou gastronomií a unikátním zábavním parkem pro všechny generace. Těší nás, že tyto slavnostní okamžiky sdílíte spolu s námi a věříme, že se Máj Národní stane také vaším oblíbeným cílem.

Veřejností nedočkavě očekávaná událost se blíží! V pondělí 24. června vstoupí do života Pražanů i návštěvníků metropole Máj Národní. A určitě je na co se těšit. Máj Národní nabídne 9 pater plných nezapomenutelných zážitků a nekončící zábavy. V prvním podzemním patře bude k dispozici prodejna Tesco v nové podobě. 1. a 2. patro obsadí nájemci v kategoriích restaurace, kavárny, květinářství, doplňky, drogerie atd. Foodhall nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení v režii věhlasných značek Popeyes, Burger King, BanhMi, Prima Bašta, MiSushi, Amerikanos a dalších.

O patra zasvěcená zábavě, kultuře a vzdělávání se postarala společnost Infinite Expirience Prague. Ve 3. a 4. patře se nachází LEVELS. Na milovníky her každého věku tu čekají stovky arkádovek, nejmodernější závodní simulátory, minigolf, šipky či billiard. Kromě spousty zábavy a zážitků se návštěvníci mohou těšit také na gastronomické zážitky a unikátní drinky.
Lvíčkov, svět nekonečné zábavy pro malé raubíře a jejich rodiče v největším rodinném zábavním parku v centru Prahy, se otevře v 5. patře. Vzrušující cestu časem zpátky do historie od podzimu 2024 v 6. patře nabídne expozice Back in Time.
Všechny fanoušky superhrdinů nadchne zážitkový obchod Heroes Park v 7. patře, kde si naplno užijí vzrušení, zábavu a dobrodružství se svými oblíbenými hrdiny.
Ve Fly Vista v 8. patře dokonalý gastronomický zážitek umocní nezapomenutelná atmosféra, nepřekonatelný výběr šampaňských vín a jedinečné výhledy na Prahu. V celé své kráse si každý prohlédne Prahu jako na dlani také z vyhlídkové terasy Fly Vista v 9. patře – z nejvyšší 360° panoramatické terasy v centru metropole, 40 metrů nad zemí.

Komplexní rekonstrukci Máje Národní realizovala stavební společnost Metrostav. „Vážíme si toho, že jsme mohli být u rekonstrukce pražského ikonického domu. Projekt realizovaný v centru Prahy představoval mimořádnou výzvu z technického a zejména logistického hlediska. Rád bych poděkoval investorovi, projektantovi, partnerům ve sdružení a dalším spolupracujícím subjektům za vstřícnou a flexibilní spolupráci na tomto prestižním projektu. Věřím, že se Máj Národní zařadí mezi moderní a atraktivní lákadla hlavního města,“ uvedl Jaroslav Heran, generální ředitel společnosti Metrostav a.s.

Vlastníkem objektu bývalého obchodního domu Máj je od začátku roku 2019 developerská společnost AMADEUS Real Estate a.s., která na trhu působí více jak 30 let. Mezi její současné největší projekty patří vedle Máje Národní také AMESIDE v Plzni, kde připravuje výstavbu nové městské čtvrti. V Praze dále vlastní a provozuje např. kancelářské a obytné prostory ve Vlastině ulici (Praha 6) nebo rekonstruovala svůj objekt Paláce Bristol (původně z konce 19. století) v Dlouhé ulici. Dále zde připravuje další bytové projekty např. ve Stodůlkách. Vlastníky společnosti jsou a správní radu společnosti vedou bratři Václav a Martin Klánovi.  

Rozhovor s Martinem Klánem

S jakým záměrem jste ikonickou budovu na rohu Spálené ulice a Národní třídy v roce 2019 koupili?

„Původní myšlenkou bylo realizovat v horních patrech apartmány a dole obchodní dům. Zaujala nás idea, že by si lidé mohli i s autem vyjet pomocí nákladního automobilového výtahu do svého bytu, nic podobného tady tehdy ještě nebylo. Po několika měsících jsme to ale změnili, rozhodli jsme se vybudovat standardní projekt – to znamená ve spodních patrech obchodní dům a v dalších prostorech kanceláře. Této myšlenky jsme se drželi dlouho, měli jsme i nájemce do kanceláří. Jenže jsme pořád přemýšleli nad tím, zda v takové lokalitě jako je Národní třída, kde každý den projde okolo 100 000 lidí, a na takovém místě jako je obchodní dům Máj s dlouhou historií a značnou kulturní hodnotou, není škoda umístit pouze kanceláře. Proto jsme se rozhodli pro unikátní koncept a začali hledat inspiraci v zahraničí.“

Každé z devíti pater v Máji Národní bude specifické, originální, zábavné… Přináší také celou řadu unikátů, máte mezi nimi svého favorita?

„Osobně mám nejradši vyhlídkovou terasu, která neuvěřitelným způsobem pomohla akcelerovat celý projekt. Výhled ze střechy byl rozhodujícím impulsem ke změně původního konceptu. Všichni, kdo zatím terasu navštívili, se shodli, že nic podobného v Praze neviděli. Ocitnete se na nejvyšší střeše v Praze 1. Jediná vyšší střecha, ale nepřístupná, je asi 100 metrů vzdálený kostel Panny Marie Sněžné. U nás se můžete těšit na rozlehlou střechu, ze které je dechberoucí výhled.“

Od počátku spolupracujete také s původními dvěma autory, architekty Martinem Rajnišem a Johny Eislerem. Nakolik ovlivnili výslednou podobu rekonstrukce?

„Původní architekty, kteří před více než padesáti lety budovu OD Máj navrhli, jsme oslovili ihned po dokončení akvizice. Byli nadšení, protože v nás viděli někoho, kdo chce Máj znovu oživit. V posledních letech před rekonstrukcí bylo patrné, že obchodní dům má něco za sebou, takže měli obrovskou radost. Po celou dobu tomu dávali velkou energii, bylo zajímavé sledovat jejich chuť realizovat věci, které před padesáti lety nebyly možné – třeba kvůli nedostupným technologiím nebo jiným limitům souvisejícím s tehdejší dobou. Architekti přicházeli s nejrůznějšími a velmi cennými podněty a poznámkami.“

Kdo stojí za architektonickou stránkou aktuální rekonstrukce?

„Hlavním architektem renovace je AGE project, konkrétně pan architekt Milan Mlada, projekční část za AGE project zastřešoval pan inženýr Pavel Slezák.“ 

Výraznou novinkou jsou plastiky motýlů od Davida Černého, které jste umístili na fasádu Máje Národní. Odkud vzešla tato myšlenka?

„Je to nápad autora Davida Černého. Když nám před lety přinesl svůj návrh, spadla nám brada. Dílo v sobě nese mnoho zásadních odkazů, symbolů a poselství.“

Můžete je nastínit?

„Dílo Davida Černého oslavuje československé stíhací piloty, hrdiny, kteří během 2. světové války sloužili u operačních perutí RAF. V chodníku před Májem je vsazeno 359 drobných siluet stíhacích letounů vytvořených z dlažebních kostek, protože stíhačů bylo právě 359. Motýli symbolizují mír, Spitfire je symbolem zbraně, války. Mezi mírem a válkou je tenká hranice a aktuální dění ve světě tento apel ještě umocňuje. Na Národní třídě také začaly přelomové události listopadu 1989. A Národní třídou 21. srpna 1945 prošel triumfální pochod přeživších československých letců. I to, že jsou motýli dva, v sobě nese symboliku – 1. máj je lásky čas, máj je rozkvetlý, motýl usedá na květinu Máje… Symbolů a věcí, které v uměleckém díle Davida Černého lze najít, je mnoho. Nejvíce se mi líbí motto RAF: Per ardua ad astra. (Přes nepřízeň osudu ke hvězdám.)“

 

Rozhovor s Václavem Klánem ml.

Rekonstrukce bývalého obchodního domu Máj je ve finále. Co považujete za největší úspěch tohoto projektu?

„Jsem hrdý na to, že se nám podařilo zrekonstruovat památkově chráněnou budovu v centru Prahy a vdechnout jí úplně nový život, který se přizpůsobil moderním trendům. Bylo to náročné, upřímně se přiznám, že už se velmi těším, až se konečně pořádně vyspím.“

Jaká byla celková investice do rekonstrukce?

„Celková investice byla4,5 miliardy korun. Rád bych zdůraznil, že každé patro v Máji Národní je přizpůsobeno různému způsobu využití. Muselo se tedy budovat tak, aby každý koncept, který dané patro má, měl svou vlastní specifickou tvář. Je to několik odlišných pojetí, které se spojují v ideální koncept.“

Hlavním nájemcem v Máji Národní je společnost Infinite Experience Prague, kterou jste založili a která je zaměřená právě na segment zábavy, zážitků… Jaké největší rozdíly vnímáte – ve srovnání s oblastí realit či investic, ve které jste se dosud především pohybovali?

„Infinite Experience Prague má úplně jiné procesy, primárně je orientovaná na zákazníka, kdežto náš dosavadní byznys je hlavně B2B. Tady poprvé je v centru pozornosti zákaznický zážitek. Musíme proto připravit vhodnou komunikační strategii, prostřednictvím reklamy sdělit zaměření a obsah jednotlivých konceptů, ale také správně navigovat zákazníky přímo uvnitř našeho centra. Oproti realitám a developerským projektům, kde vše běží na dlouhodobé bázi, je tento projekt rychlý a výsledky jsou vidět hned.“

Máte u nás vůbec nějakou konkurenci?

„Konkurence jsou v dílčích částech Infinite Experience Prague, třeba co se týče rooftop barů nebo zábavního centra pro děti. Ale kompletně se vším všudy jde o zcela výjimečný projekt, který nemá jinde obdoby.“

Váš bratr Martin je taktéž jednatelem společnosti. Máte nějak konkrétně rozdělené kompetence?

„Oba se podílíme jak na vedení společnosti Infinite Experience Prague, tak AMADEUS Real Estate, i na vedení společnosti ATRIS. Oba jsme v něm aktivní. Martin se staral o byznys development a já jsem si vzal na starosti, aby firmy měly nastaveny všechny procesy, aby fungovaly vnitřní procesy a management.”

Infinite Experience Prague bude mít 300 zaměstnanců, jak se vám v době téměř nulové nezaměstnanosti daří nábory?

„Nábory jsou v dnešní době skutečně oříšek. Míra nezaměstnanosti v ČR se pohybuje kolem 2–3 %, což řadí Českou republiku mezi státy s nejnižší nezaměstnaností v rámci EU, ale tím, že je náš projekt odlišný a atraktivní, se nám daří zaměstnance získávat. Fakt, že se mohou podílet na tomto netradičním konceptu, je motivuje.“

Podmínkou některých pozic je jazyková vybavenost, máte i další specifické požadavky?

„Cílem je, aby 99 % našich zaměstnanců mluvilo anglicky. Co se týká provozu jako takového, chceme různorodost a hledáme lidi, kteří už mají nějakou zkušenost v oboru gastra nebo her. Podstatné pro nás je, aby náš koncept, který je velký a ojedinělý, bavil i zaměstnance. Oni pak své nadšení mohou přenášet na zákazníky.“

Máte pro zaměstnance připraveny nějaké speciální benefity? 
„Je v našem zájmu, aby u nás lidé pracovali tvrdě a máme na ně vysoké nároky. Za dobrou práci je ale chceme dobře odměňovat a také pro ně připravujeme motivační balíčky. Část mzdy budeme mít vázanou na to, jaký bude výkon firmy, a podle toho budeme odměňovat. Pokud se bude dařit firmě, bude se dařit i našim zaměstnancům. Jedním z hlavních benefitů je závodní stravování pro všechny zaměstnance, budeme mít Multisportku, jako dnes asi všechny moderní společnosti. Benefitem je i příjemné pracovní prostředí. Ve Spálené ulici naproti Máji Národní máme moderně vybavené, krásné, vzdušné kanceláře. Zkrátka, všichni naši zaměstnanci mají náležité podmínky k tomu, aby se jim v práci dařilo a byli spokojení.“

Co je pro vás nejdůležitější ve firemní kultuře?

„Otevřenost a upřímnost. Velmi dbáme na to, abychom si říkali pravdu, i když je to někdy těžké. Jsme velice rychlý průmysl, jsme nová firma a potřebujeme chyby vychytávat od začátku, abychom se z nich poučili a mohli jít dál. Je to o otevřenosti, žádné zdlouhavé procesy, všechno jede tváří v tvář. Jako majitelé a jednatelé společnosti jsme zapojeni do důležitých jednání a všech detailů, které kontrolujeme. Pokud se nám nějaké věci nelíbí, tak to hned na rovinu říkáme a napravujeme.“

Podělíte se s námi o vaše dlouhodobé le?

„Naší vizí je, abychom měli nejenom Infinite Experience Prague. Chtěli bychom expandovat i do jiných evropských měst, jako je Londýn nebo Berlín. Určitě nemusí být devět pater zábavy jenom v Praze, rádi bychom měli pár pater i v jiných zahraničních městech.“

-red-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*