Modernizace trati mezi Vinohradskými tunely a Hostivaří je považována za železniční stavbu desetiletí, promění totiž dvoukolejnou trať na první čtyřkolejnou železnici v Česku. Stavbu pro Správu železnic realizuje sdružení frem Metrostav a.s., Swietelsky Rail CZ s.r.o., SMP CZ, a.s. Projekt vyhotovil SUDOP PRAHA a.s. Na hostivařském koridoru už mají stavbaři za sebou dvě třetiny realizace projektu. Větší část kolejí byla zprovozněna, nové zastávky jsou v hrubé stavbě.
„Mezi hlavním nádražím a Hostivaří se rodí železniční dálnice s mimořádnou kapacitou pro příměstskou, dálkovou i nákladní dopravu. Cestující a obyvatelé Prahy však ocení spíše zvýšení komfortu přepravy, vznik nových dopravních terminálů s mnoha přestupními vazbami a také několikanásobné překonání územní bariéry, kterou až dosud tato trať reprezentovala. Díky podchodům a nadchodům se třeba Vršovice stanou mnohem prostupnější oblastí,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Generální ředitel Metrostavu Jaroslav Heran.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.