Technologie, Tip redakce

V Baťově kanálu roste po 85 letech nová plavební komora

Staveništěm prochází státní hranice ČR a SR. Staví se tak na území obou států.

Hodonínsko se mění v Holandsko, chtělo by se zaglosovat při představě, že někdejší ambiciózní vodohospodářský projekt Tomáše Bati bude konečně kompletní. Stavbaři prodlužují splavnost Baťova kanálu o poslední kilometr. Díky tomu budou moci lodě proplout z Otrokovic až do Hodonína.

Koryto řeky Radějovky nedaleko obce Rohatec v současnosti zahrazuje mohutná štětová jímka, v níž už se klube klíčový prvek – plavební komora neboli zdymadlo. Základová deska zařízení má nyní vybetonované čtyři ze šesti dilatačních celků. Součástí projektu je také kompletní rekonstrukce přilehlého Sudoměřického jezu.  

„Projekt počítal s tím, že napřed opravíme jez a vodu mezitím budeme převádět přes samostatnou jímku plavební komory. To by však vedlo ke stísněné logistice a riziku rozplavení základové spáry pod komorou, a proto jsme po dohodě s investorem vymysleli jiné řešení. Oba objekty budujeme souběžně v jedné velké jímce a vodu převádíme bočním obtokem. Změna projektu jímky nás na začátku mírně zdržela, ale předpokládáme, že nové řešení zrychlí průběh další výstavby tím, že oba objekty budou moci být prováděny současně. První zvýšené průtoky v řece Moravě již prokázaly, že jímka funguje dobře a stavbu plavební komory neohrozily,“ říká Lubomír Mik, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav DIZ.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*