Ražené tunely na stavbě připravované trasy I. D metra v Praze, provozní úsek Náměstí Míru – Depo Písnice, představují v oblasti přestupní stanice Pankrác velmi náročný stavební projekt. A to jak vzhledem k náročnosti konstrukce samé – jednolodní ražená stanice Pankrác, dvoukolejné traťové tunely a také složité prostorové uspořádání souvisejících objektů – přestupní tunely, tubusy stávající trasy metra C, eskalátorové tunely apod., tak i s ohledem na velmi složité geologické poměry. Především vlivem tektonicky porušeného horninového masivu kosovského souvrství (ordovik) a přechodu do silurských hornin v uzávěru synklinální stavby horninového masivu skalního podloží.
Aktuální vývoj
„Ražba ve městě je složitá a na Pankráci je ještě umocněna svislou dopravou rubaniny, betonu i výstroje přes úzkou šachtu,“ líčí ředitel výstavby Ing. Miroslav Filip z divize 8 Metrostavu.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-red-
S využitím článku Ražba průzkumného díla metro I. D, v Praze, úsek PAD4, z časopisu Silnice a železnice 4/2020.
Autoři: Václav Anděl, Ing. Štefan Ivor, Metrostav, a.s., divize 5, Ing. Miroslav Filip, Metrostav, a.s., divize 8