Technologie

Metrostav dokončil modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo

Největší rekonstrukce plavebních komor v historii na největší přehradě s největší vodní elektrárnou na Slovensku a jedním z největších zdymadel v Evropě. S tolika superlativy se vrátili čeští stavbaři Metrostavu z bezmála pětiletého pobytu na proslulém vodním díle Gabčíkovo. Modernizace spočívala především ve výměně všech ocelových konstrukcí na obou komorách, přičemž nejvíce pozornosti přitahovala horní a dolní vrata. Investice umožnila zvýšit bezpečnost i intenzitu lodní dopravy na středním toku Dunaje.

Nová vrata se vyráběla v ocelářské dílně Metrostavu v Horních Počernicích, a protože největší díl vážil 107 tun, veškerá logistika připomínala obří šachy. Notnou dávku strategie a kreativity vyžadovalo jak svařování a lakování, tak především finální transport na staveniště. To však byla pouze předehra náročného projektu. V následujících dějstvích se Metrostaváci museli vyrovnat se zavřenými hranicemi, skokovým zdražením stavebních materiálů, ale i nepředvídatelnými technickými podmínkami na staveništi.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*