Korejská automobilka představila technologii, která umožňuje eliminovat trápení řidičů se spojkou. Po automatických převodovkách přichází na trh tzv. inteligentní manuální převodovka (iMT), u které můžete stále ovládat auto třemi pedály, ale rozjezdy budou stejně hladké jako u automatu. Její inteligence spočívá ve schopnosti zajistit správný záběr spojky. Jinými slovy, auto už nebude při rozjezdu a řazení cukat ani nezkušenému řidiči. Pryč jsou také doby, kdy motor při špatné koordinaci řidičových nohou zhasl docela.
Spojka totiž není spojena s pedálem čistě mechanicky jako ve většině aut, ale elektronicky, takzvaně po drátě (clutch-by-wire). Uvedenou technologii vyvinula automobilka s cílem snížit spotřebu paliva a zároveň zachovat potěšení z klasického manuálního řazení. Nový systém zároveň zpřístupňuje manuální řazení i méně zkušeným řidičům.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-jiki-