
Cestující na nejvytíženějším kladenském nádraží získají nové zázemí. Správa železnic zahájila stavbu nádražní budovy, která doplní už dokončená nástupiště i podchod. Vznikne podle návrhu architektů ze studia Jakuba Ciglera, nabídne moderní interiér s bohatou nabídkou služeb. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup až k vlakům. Stavební práce potrvají do podzimu příštího roku.
Výstavba zcela nové budovy na kladenském nádraží je jednou z posledních etap celkové modernizace trati do Kladna-Ostrovce, která začala v závěru roku 2022. Stavbaři celý úsek zdvoukolejnili a vybudovali moderní nástupiště jak ve stanicích Kladno a Kladno-Ostrovec, tak i na zastávce Kladno město. Ta se nově stala přestupním terminálem mezi vlaky a MHD. Hotový je už silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, další se buduje ve Wolkerově ulici. Vzniká také podchod u Sletiště.
Zhotoviteli prací jsou stejně jako v celém úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce EUROVIA CS, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané náklady na celou tuto stavbu dosahují 4 686 819 513 korun. Samotná budova vyjde na 150 milionů korun.

Projektanty nové budovy jsou studio Jakub Cigler Architekti a Metroprojekt. Cestujícím nabídne moderní a přehledný prostor, ve kterém nebudou chybět obchody, automaty na jídlo a nápoje, toalety ani dnes tak oblíbené výdejní boxy.
„Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu napomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy. Cestující po něm vyjedou rovnou do prostoru s komerčními jednotkami,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Projekt Modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3 876 363 044 Kč. Míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 3 130 163 158 Kč.Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Probíhající stavba je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, naplno běží rozsáhlá přestavba Masarykova nádraží. Od začátku srpna už jezdí vlaky po zmodernizovaném úseku mezi pražskými Bubny, kde vzniklo nejmodernější nádraží v Česku, a novou zastávkou u Výstaviště.
-jik-