Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem objektu provedou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia. Práce na památkově chráněné stavbě budou zahrnovat renovaci stavebních konstrukcí, střechy, fasády i celého interiéru. Tomu se vrátí původní podoba, avšak s ohledem na současné požadavky. K předání staveniště dojde v dubnu, kdy začnou i první práce. Hotovo bude na konci roku 2026.
Budova pardubického nádraží začala sloužit veřejnosti v roce 1958, památkáři ji považují za nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. Správa železnic už dokončila první etapu rekonstrukce, která se týkala zejména výškové budovy, nyní přijdou na řadu zbývající části rozlehlého objektu.
Druhá etapa prací zahrnuje rekonstrukci nádražní haly, východního provozního křídla a západního křídla s bytovým domem. V odbavovací hale se po dokončení stavby zlepší služby pro cestující, a to především díky zvýšení počtu obchodních jednotek a úpravě veřejných toalet.
Východní křídlo bude sloužit pro zajištění provozu dráhy. Stavbaři provedou dispoziční úpravy v zázemí zaměstnanců a rozšíří kancelářské prostory. Bezbariérový přístup zajistí výtah. Komerční prostory s ordinacemi a lékárnou se budou nacházet v přízemí a v 1. patře. Počítá se i s kompletní rekonstrukcí bytové části.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se