Ekonomika

Uplynulý rok byl složitý, shodují se české firmy

Po turbulentním roce 2023, kdy ekonomika v Česku kolísala a stagnovala, doufají české firmy v pozitivnější období. Optimismus však stále narušuje nízká důvěra podnikatelů v průmysl a problémy v dodavatelském řetězci. Jako možný lék na potíže si české podniky dávkují investice do inovací a zákaznického servisu.

Zejména druhá polovina minulého roku byla pro mnohé firmy poměrně složitá, rok 2024 proto vyhlížely s nadějí v nárůst poptávky a zvýšení optimismu podnikatelů v průmyslu. Očekávání se však naplnila jen částečně. Po prvním čtvrtletí je saldo důvěry podnikatelů v průmysl na druhé nejnižší úrovni za posledních deset let, horší bylo pouze v 2. kvartálu roku 2020 vlivem globálního šoku z covidové pandemie.

„Vzhledem k situaci ohledně důvěry podnikatelů v průmysl považujeme naše výsledky za první čtvrtletí za dobré. Dosáhli jsme plnění prodejních plánů na 97,2 %, takže na cílovou pásku jsme nedosáhli jen těsně,“ popisuje aktuální vývoj Libor Sedláček, spolumajitel a marketingový ředitel rodinné firmy GUMEX, jež dodává expertní řešení těsnění, hadic a dalších produktů z pryže a plastů. Úspěch ve složitých podmínkách připisuje především vysoké kvalitě výrobků a schopnosti adaptovat se na změny trhu, což se projevilo například ve vyšších zakázkách pro obranný průmysl.

Roli kvality v úspěchu na současném trhu zmiňuje i Jan Baroš, výkonný ředitel EET GROUP pro Českou republiku a Slovensko. Firma se věnuje IT distribuci s přidanou hodnotou. „Naše týmy pracovaly s vysokým nasazením a profesionálním přístupem, a to se výrazně promítlo do kvality a efektivity naší práce. Díky tomu jsme dokončili několik klíčových projektů a v některých aspektech i překročili naše finanční plány. Tento pozitivní vývoj nám dává důvod k optimismu a motivaci k dalšímu růstu v následujících kvartálech,“ říká.

Lepšící se náladu na trhu vidí i Hana Fikarová, marketingová manažerka ve společnosti AC Heating, která se zabývá výrobou a montáží tepelných čerpadel. „Ve srovnání s loňským rokem objemy prodejů zatím nedosahují stejné úrovně, ale díky nárůstu hypoték a počínajícího oživení v oblasti stavebnictví cítíme na straně zákazníků větší optimismus a chuť opět věci řešit.“

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*