Spolupráce, komunikace a správa dokumentace ve sdíleném prostředí nebo-li CDE má své nesporné výhody. Na jednom místě se schraňují a ukládají všechny důležité informace, je zde možné nalézt veškerou dokumentaci, komunikaci mezi partnery, kteří se na projektu podílejí, záznamy všech procesů v průběhu realizace apod. Tato data se prostřednictvím CDE předávají velmi snadno a sdílet je může kdokoli, kdo k tomu získá oprávnění. Pokud ještě CDE nepoužíváte, přináším vám osm doporučení, proč si jej pořídit a na co si dát při výběru pozor.
- Snadná komunikace – jeden zdroj pravdy
V současné době je nejčastějším způsobem komunikace zasílání emailů nedej bože s přílohami. Asi každý z nás ví, jak je složité a zdlouhavé cokoli dohledat v džungli příchozí pošty. CDE má tu výhodu, kromě toho, že je to úložiště toho posledního správného dokumentu, že současně k příslušnému dokumentu uložíte vše, co s ním souvisí – poznámky, úkoly, co se má s dokumentem dít dál apod. Tím se výrazně zjednodušuje komunikace, a hlavně se tím člověk zbaví otravných a nepřehledných emailů. Mám tak vše pod kontrolou, protože přesně znám historii toho dokumentu a vím, kdy se co komunikovalo, v jaké verzi se příslušný soubor nachází, kdo se k tomu vyjádřil atd. Navíc u dokumentů lze použít tzv. markups – označení. To znamená, že do dokumentu můžeme vpisovat poznámky, označovat, kreslit, kroužkovat – to je leckdy jednodušší a přesnější než zdlouhavý popis, který nemusí být správně pochopen.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-red-