Hlavním cílem této unikátní stavby bylo zlepšit dopravní situaci v oblasti Gdaňsku. Most přes Mrtvou Vislu má pětipolovou konstrukci se středovou dvoukřídlovou ocelovou otvíravou částí o šířce 59,50 metru, doplněnou na obou stranách dvěma poli z betonových rámů o rozpětí 25 metrů. Plavební dráha pod otevíraným polem mostu má šířku 50 metrů. Po obou stranách je ohraničena systémem odbojnic o délce přes 400 metrů. Vybudováno bylo také 16 awanportů, míst pro lodě čekající na otevření mostu.
V pozemní dopravě jde o silnici č. 501, na níž budou mít všechny mostní objekty únosnost pro třídu dopravního značení „A“ a možnost průjezdu speciálního vozidla STANAG 150. V lodní dopravě pak jde o umožnění provozu plavidel s výškou do pěti metrů a tím i o využití Mrtvé Visly jako mezinárodní vodní cesty kategorie Vb.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.