Zajímavé stavby

Rekonstrukce mostu v Lysé nad Labem

Silniční most v blízkosti nádraží v Lysé nad Labem má devět mostních polí. Jeho projekt spočíval v kombinaci tří dilatačních částí. Dvě krajní po třech polích tvoří předpjaté prefabrikované nosníky tvaru T spřažené s železobetonovou monolitickou deskou a s monolitickými příčníky. Střední, ocelová část mostu je tvořena ortotropní deskou, čtveřicí hlavních nosníků propojených podporovými a mezilehlými příčníky. Most získal letos v září titul Dopravní stavba roku 2019. Na Galavečeru v Betlémské kapli byl také v soutěži Česká dopravní stavba, Technologie, Inovace roku 2019 oceněn Ing. Richard Rakouš jako hlavní stavbyvedoucí.

Hlavním cílem projektu bylo zajistit potřebnou zatížitelnost mostu, za současného zachování všech stávajících funkcí a vazeb v okolním území. Podpěry mostu jsou současně navrženy na mimořádné zatížení nárazem vykolejeného železničního vozidla. Most převádí silnici II. třídy v intravilánu města přes jeho komunikační síť a přes zhlaví železniční stanice Lysá nad Labem na trati Kolín – Ústí nad Labem, Děčín. Silnice propojuje v severojižním směru dálnice D10 a D11 a je jednou z páteřních komunikací Středočeského kraje.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*