Zajímavé stavby

Metrostav osadil vrata na hořínské zdymadlo

Modernizace velké plavební komory v Hoříně u Mělníka vrcholí, na historicky cenné secesní zdymadlo stavbaři osadili nová dolní vrata. Jejich montáž probíhala pomocí autojeřábu umístěného na plavidle František, správnou polohu vrat na dolním ložisku zajistili potápěči. Vrata se skládají z levé a pravé vrátně, z nichž každá měří 6 x 12 m a váží 30 tun. Následovalo usazování nového zdvižného mostu přes plavební komoru, který nahradí původní betonovou konstrukci.

Rekonstrukce ohlaví plavební komory Hořín staré 115 let se řadí mezi projekty, na kterých můžeme vidět stavbaře z Metrostavu – jihočeský tým divize 6 v čele s Janem Prokešem práce zahájil loni na jaře. Cílem projektu je rozšíření průjezdného profilu vodního díla z 11 na 12 m a hlavně zvýšení podjezdné výšky památkově chráněného mostu přes dolní ohlaví zdymadla o téměř pět metrů pomocí nové posuvně-zdvihací konstrukce. Úprava ohlaví velké plavební komory Hořín na parametry vodní cesty třídy Va je jednou z klíčových staveb modernizace Vltavské vodní cesty.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*