Infoservis

Nová nádražní budova v Králově Poli

Na druhém nejvýznamnějším nádraží v jihomoravské metropoli už může veřejnost využívat zcela novou budovu. Vznikla v rámci rekonstrukce celé stanice, zázemí v ní najdou i cestující z přilehlého terminálu MHD a příměstských autobusů. Mezitím pokračují práce na zbývajícím nástupišti a kolejích, které skončí letos v prosinci.

Celková modernizace nádraží Brno-Královo Pole začala před dvěma lety. Od té doby už stavbaři dokončili dvě nástupiště a také část rozšířeného podchodu. Nyní se otevírá nová nádražní budova, v jejích moderních prostorech najdou cestující pokladny, toalety, výtah i přímý přístup na navazující první nástupiště a do podchodu. Do plného provozu přejde celý objekt v prosinci.

Zhotoviteli stavby jsou společnosti OHLA ŽS; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Subterra a TRAMO RAIL. Její celkové náklady dosahují 3 408 532 147 Kč.

Stavbařům nyní zbývá dokončit rekonstrukci třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm. Hotovo bude ještě letos, do března příštího roku pak budou probíhat dokončovací práce. Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.

Stavbaři se zaměřili nejen na samotnou stanici, ale také na navazující úseky do Kuřimi a do brněnských Maloměřic. Modernizace probíhala za omezeného provozu vlaků.

Koncem letošního dubna jsme otevřeli pro veřejnost první dokončené nástupiště i část rozšířeného podchodu. Díky tomu odpadla nutnost využívat pro příchod k vlakům náhradní trasu přes koleje. Otevření nové budovy a přímého vstupu do podchodu teď přináší další zlepšení pro cestující,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3 140 068 240 Kč. Míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 2 535 605 103 Kč.Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

„Brno je významnou evropskou železniční křižovatkou a jeho role v budoucnu ještě vzroste, nejen s nástupem vysokorychlostních tratí. Finanční podpora z evropských zdrojů do důležitých infrastrukturních projektů, jako je investice do druhého největšího nádraží v jihomoravské metropoli, je proto naprosto klíčová,“ uvádí Václav Lebeda, mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice.

-jik-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*