
Autorem výpravní budovy nádraží v pražské Bubenči byl architekt drážních budov Anton Jüngling. Podobná nádraží byla postavena i jinde, některá slouží dodnes. Hlavní myšlenkou rekonstrukce bylo propojení všech hlavních prostorů domu, odstranění nepůvodních příček a otevření interiérů, které umožní univerzální způsoby využití.

Typizovaná výpravní budova IV. třídy byla vybudována v rámci Severní státní dráhy Praha-Drážďany kolem roku 1850 a následně rozšířena přístavbami v letech 1877 a 1914. Od roku 2014 je mimo provoz
Kvůli dlouhodobé vlhkosti bylo nutné provedení hloubkového čištění zdiva a likvidace dřevokazných organismů. V interiéru jsou nové podlahy, stropní konstrukce byly zesíleny, opravovaly se krovy, dveře a omítky. Dřevěná bohatě vyřezávaná veranda je obnovena a doplněna o chybějící části. V bývalé čekárně byl restaurován dřevěný malovaný strop.

„Střední křídlo je vybaveno replikou původní polévané dlažby, ale další podlahy jsou z litého terrazza, dlažby a dřevěných parket. Nepůvodní okenní výplně jsme vyměnili za repliky ve stávajících rozměrech – jejich členění a profilace vycházely ze vzoru původních oken z konce 19. století,“ uvádí architekt Ondřej Tuček a dodává: „Barevnost dřevěných prvků byla obnovena na základě vzorků, nově jsme do interiéru navrhli barový pult. Budova bude sloužit jako kulturní zařízení s názvem Stanice 6. Je tu bistro, multifunkční sál, sportovna, půjčovna kol a v patře galerie.“
-vis-




