Ekonomika

Spokojený tým firmě zaručí spokojené zákazníky

Novým obchodním ředitelem společnosti Česká Doka se stal Ing. JAN LAVIČKA. Do ředitelské pozice nastoupil v únoru letošního roku; ve společnosti Doka ale není žádným nováčkem. Už v roce 2018 posílil tým jako technik pro navrhování nasazení bednicích systémů.

Jan Lavička uvádí: „Před nástupem do společnosti Doka jsem pracoval ve stavební firmě jako přípravář a rozpočtář. Byla to společnost, která mimo jiné realizovala i monolitické konstrukce, takže jsem se už tehdy dostal k bednění poměrně blízko a začal ho vnímat jinak než jako jednu ze součástí stavby. A protože jsem viděl, jak je to zajímavý obor a co všechno se dá s bedněním dokázat, začalo mě to zajímat víc. Další moje kroky proto směřovaly do společnosti Doka.

Nový obchodní ředitel společnosti Česká Doka, Ing. JAN LAVIČKA

+ Do společnosti Doka jste nastoupil jako technik.

Ano, jako technik pro navrhování nasazení bednění. Pro zákazníka je důležité dostat kvalitní návrh nasazení bednění, aby věděl, jak systémy využít, aby to pro stavbu bylo efektivní, ekonomické a také bezpečné. Technický tým je ve společnosti Doka důležitý a kvalitní, pro zákazníky znamená velikou podporu. Pro mě bylo naplňující starat se o projekty, od jednoduchých až po velmi složité. Jako technik jsem pracoval asi čtyři roky, pak se naskytla možnost posunout se dál a stal jsem se specialistou na produkty.

+ Co to pro vás znamenalo?

V podstatě se dá říci, že specialista na produkty podporuje firmu v oblasti produktů, školení o nich nebo třeba zajišťuje přednášky. Ve spolupráci s ostatními odděleními také zavádí nové produkty na trh a celkově má na starost informovanost o povědomí o produktech skrze celou firmu. Na téhle pozici jsem se nejen dozvěděl mnohem víc o našem portfoliu včetně vysoce specializovaných systémů, také jsem se dostal blíž ke strategickému plánování a projektovému řízení v rakouské centrále. To bylo nesmírně obohacující a dalo mi to skvělý základ i pro další cestu.

+ Dá se tedy říci, že vedení obchodního týmu byl jen další logický krůček?

K obchodu jsem přičichl už dříve, kdy jsem jako produktový manažer pomáhal s obchodní stránkou některých projektů, jako je například Dvorecký most nebo Estakáda bubny a další. Bavilo mě to a když se naskytla příležitost se do obchodu zapojit víc, přijal jsem ji. Jsem člověk, který rád pomáhá realizovat projekty. To nikdy neznamená jen dělat obchod, nýbrž pohybovat se napříč firmou od obchodu přes techniku, produkt až po sklad nebo výrobu. Mně těší být v kontaktu s kolegy i zákazníky, baví mě podporovat jejich vize a posouvat věci dál.

+ Doka měla vždy zdatný obchodní tým. Jaký bude pod vaším vedením?

Je to jeden z důvodů, proč jsem se na tu pozici přihlásil. Protože jsem věděl, že máme kvalitní tým obchoďáků, se kterými bude radost pracovat na zajímavých projektech a podporovat zákazníky v jejich představách. Vystřídal jsem kolegu, který firmu opustil a došlo tak i k částečné obměně pražského obchodního týmu. Aktuálně tým posilujeme o další kvalitní lidi, díky tomu budeme schopni lépe trh obhospodařit a zákazníkům poskytneme maximální podporu při jejich projektech.

+ Máte nějaký cíl? Vizi?

Můj cíl je hlavně spokojený zákazník. Protože pokud budeme mít spokojeného zákazníka, kterému díky našim technologiím a servisu pomůžeme realizovat projekty snadněji a efektivněji, pak je to přesně to, proč tu jsme. Ale to nejde bez spokojeného týmu, takže moje vize je, aby jednotliví členové obchodního týmu měli všechno potřebné vybavení a podporu pro svoji práci, aby byli optimálně vytížení a mohli fungovat co nejlépe. Protože spokojený tým se rovná spokojený zákazník.

+ Zmínil jste technologie. Doka se dlouhodobě profiluje jako inovativní společnost, kam dnes spadají zejména digitalizační procesy. Jak to vnímáte?

Nejsem úplně typ člověka, co by se hnal za novými trendy, musel mít nejnovější telefon a zkoušel prototypy. Jsem v tomhle konzervativnější, což může být i benefitem pro vedení obchodu ve firmě, která je tradičním stavebním dodavatelem. Na druhou stranu se novinkám nebráním, pokud jsou ku prospěchu společnému cíli. Senzorová řešení pro stavbu, jako Concremote nebo DokaXact, jsou rozhodně v rámci stavebního nasazení vítanou pomocí a usnadněním. Stejně tak jako zákaznický portál myDoka nebo elektronický obchod shop.doka.com. Určitě se nebojím, že by například online shop nahradil setkávání obchodníků se zákazníkem, ale může pro ně být vítanou pomocí. Ať už jako přehledný online katalog nebo nástroj pro snadné doobjednání materiálu do koupě nebo k nájmu.

+ V rámci online obchodu je možné získat bednicí i bezpečnostní systémy a nově i lešení, se kterým Doka přišla na trh nedávno. Co pro společnost Doka znamenal vstup do nového segmentu?

Byla to pro nás obrovská výzva a vývoj ukazuje, že přesně to nám v portfoliu chybělo. Podařilo se nám rozšířit podporu pro stávající zákazníky a zároveň se ukazuje, že máme co nabídnout i zákazníkům, kteří s námi doposud neměli kontakt. Zjišťují, že jim můžeme být ku prospěchu nejen lešením, ale i další nabídkou, o které třeba do té doby vůbec neměli tušení. Jsem přesvědčený, že lešení má u nás budoucnost.

+ Poskytovatelů lešenářských služeb ale je na trhu celá řada. Je Ringlock konkurenceschopný?

Rozhodně ano – už proto, že se jedná o léty osvědčený produkt. Není to žádný prototyp, který bychom na zákaznících zkoušeli; lešení se už téměř čtvrt století využívá na americkém trhu a teď přišlo k nám. A od zákazníků máme velmi pozitivní zpětnou vazbu, ať už na kvalitu produktu, systém montáže nebo na cenovou hladinu.

+ Stále se bavíme o běžných systémech. Doka je ale známá také výrobou atypických řešení.

Bez možnosti výroby atypických bednění a prvků bychom se dnes jen těžko obešli. Požadavky na tvary, architekturu staveb či neobvyklá řešení jsou čím dál tím vyšší a častější. S tradičními systémy často není možné takové požadavky naplnit. Řešení je třeba vytvořit podle specifických potřeb zákazníka. Výroba atypických bednicích celků nebo třeba samostatných ramenátů je stále častěji poptávaná služba, proto stále rozšiřujeme výrobu takových prvků a zavádíme inovace. A za sebe musím říct, že je to taková třešnička na dortu, je pro nás radost, když můžeme zákazníkům pomáhat naplnit jejich představy a sny a pak společně obdivovat výsledek. Nakonec Doka od počátku dodávala i tesařské bednění. Myslím, že tímhle udržujeme tradiční řemeslo a vnímání společnosti Doka jako komplexního dodavatele.

+ Jak vy osobně vnímáte vaši společnost?

Krátká, ale složitá otázka. Rozdělil bych to minimálně do dvou rovin. První je produkt, který nabízíme. Věřím tomu, že pro naše lidi je radost nabízet produkt, který funguje, osvědčil se a je dobře vymyšlený. Troufnu si říci, že ve většině případů na trhu nejsou lepší produkty, než které v našem oboru nabízíme my. Druhou rovinou jsou lidi ve firmě. Doka má stabilní tým a myslím si, že k nám nastupují lidi stejného ražení, tvoříme dobrou atmosféru a na své kolegy se můžeme spolehnout. Věříme si a podporujeme se, což je v zaměstnání ten největší benefit. Podle mě má mít úspěšná firma dva základní pilíře: perfektní produkt a skvělý tým. Doka má obojí.

+Asi nejzajímavější produkty představíte na veletrhu bauma, který nás čeká v dubnu v Mnichově. Co bude v rámci stánku Doka k vidění?

Na baumě tradičně představujeme široké portfolio výrobků a služeb a ani letošní veletrh nebude výjimkou. Prezentace bude mít více než 5300 m2, v rámci výstavního týdne proběhne více než stovka show a moderovaných vystoupení a představíme desítky produktů. Bylo by plýtváním místa tady vyjmenovávat všechny, ale můžu říci, že z každého segmentu představíme novinky. Určitě bych rád všechny pozval k návštěvě našeho stánku, protože bude co vidět a zažít a třeba se inspirovat pro budoucí projekty. Na veletrhu bauma je snadné zjistit, co všechno Doka nabízí a jaké všechny projekty jsme schopni podpořit.

Klíčová slova:

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*