Infoservis

Modernizace Masaryčky pokročila

Pražské Masarykovo nádraží prochází už více než rok rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři postupně instalují sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť, stejně tak i základy platformy, která překlene celé kolejiště. S postupem prací se dnes mohli seznámit novináři, zítra se stavba otevře pro zájemce z řad veřejnosti.

Celková přestavba Masarykova nádraží odstartovala na začátku loňského roku. Rekonstrukcí projde celé kolejiště, navíc přibude jedno nové nástupiště a dvě koleje. Jejich počet se zvýší na devět, čímž se zvýší kapacita celé stanice. Tu překlene nová platforma, která propojí Masaryčku s Florencí a hlavním nádražím. Dokončení všech prací se plánuje v roce 2027.

Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci poté odstranili část kolejí a provedli překládku sítí a kabelů. V loňském roce probíhaly práce na první koleji pod Vítkovem, nyní přišla na řadu druhá kolej. Stavbaři zde také provádějí rekonstrukci opěrných zdí. V samotné stanici se betonují dílce platformy přes kolejiště a staví se nástupiště.

Na konci letošního roku bude hotové nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9. U koleje číslo 9 bude možné nastoupit a vystoupit z obou stran vlakové soupravy. Cestující se tak dostanou rovnou do ulice Na Florenci.  

Zhotoviteli prací jsou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celkové investiční náklady stavby dosahují 3,97 miliardy Kč, hotovo bude v létě 2027.

Realizace projektu Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných staveb. Hotová je už rekonstrukce Negrelliho viaduktu, v současné době se kromě Masaryčky pracuje také v úseku z Bubnů na Výstaviště a mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Ještě letos plánuje Správa železnic zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích. Z Prahy bychom na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030.

Správa železnic nově spustila speciální webovou stránku zeleznicenaletiste.cz. Zájemci na ní najdou aktuální vizualizace i informace o přípravách jednotlivých etap, ale také odpovědi na nejčastěji kladené otázky, které Správa železnic v souvislosti s modernizací železnice zaznamenává.

-jik-

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*