
Na Svitavském nábřeží v Brně odstartovala začátkem března demolice průmyslových objektů. Na jejich místě mezinárodní developer UDI Group vybuduje rezidenční projekt Urban Park. Celkem v něm vznikne víc než 1100 jednotek pro vlastnické nebo nájemní bydlení s občanskou vybaveností. Na demolici naváže výstavba první etapy jižně od Mostecké ulice s 236 byty. Jejím autorem je ateliér Hlaváček & Partner.
„Na první etapu již máme vydáno stavební povolení. Aktuálně společně s firmou K4 vybíráme generálního dodavatele stavby. Nedávno jsme také zvolili firmu Real Spektrum, která bude v Brně zajišťovat prodej,“ vysvětlil ředitel UDI Group pro Česko Jakub Malý. V první etapě vznikne soubor 236 jednotek se zázemím včetně kavárny a řady prostor pro obchod a služby, které obyvatelé podobných bytových souborů vyžadují tedy například prádelna, fitcentrum apod. Cílem je lokalitu oživit, nabídnout to, co v místě zatím chybí. Převažovat budou menší jednotky 1+kk, součástí projektu jsou ale i větší byty. Stavba první etapy by měla být dokončena v roce 2027.

V další fázi umožňuje nový územní plán města Brna stavět byty, které v tuto chvíli projektuje ateliér Arch.Design. Ten zvítězil v architektonické soutěži. V budoucnu v části pozemku na sever od Mostecké ulice vznikne téměř 900 bytů. Počítá se také se supermarketem. Celkové investice do projektu Urban Park developer odhaduje na 3,4 miliardy korun.
„Pokud jde o okolí, jednáme o možnosti úprav nábřeží v rámci připravovaných protipovodňových opatření a o našem podílu na zatraktivnění nábřeží, které k našemu projektu přímo přiléhá. Chtěli bychom se také podílet na modernizaci parku u vozovny DPMB v sousedství projektu,“ dodala ředitelka strategie UDI Group Marcela Fialková. Ulici Mostecká, která je dnes součástí uzavřeného průmyslového areálu, stavba otevře veřejnosti a umožní tak průchod k nábřeží, které lidé využívají k procházkám a pro sport. Modernizace tohoto zanedbaného koutu města sama o sobě přispěje ke zkvalitnění této části nábřeží. Navíc se díky tomu vymístí výrobní areál z jinak rezidenční oblasti blízko centra města.

Projekt počítá s podzemním parkovištěm s kapacitou, která výrazně převyšuje legislativou požadovaný počet. U obdobných projektů umístěných blízko centra města a na veřejné dopravě lidé nevyužívají automobil tak často, jako u klasického bydlení na okraji města. Počet podzemních parkovacích míst tak bude určitě stačit projektovaným potřebám.
-jik-