Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně. Stavbaři Metrostavu a sesterské firmy Bemo Tunnelling mají za sebou poslední dlouhý výsuv mostu, při kterém byla 777 m dlouhá a 6.800 t vážící ocelová konstrukce vysunuta o 112 m za 9 hodin hrubého času. Celkově bylo od počátku stavby vysunuto impozantních 777 metrů mostu, do konce zbývá ještě 140 metrů.
„Tento výsuv byl opět něčím nový. Poprvé jsme vysouvali s na ocelové konzoly nosné konstrukce osazenými prefabrikáty budoucí betonové mostovky, které po posledním výsuvu skončí nad pro jeřábovou techniku nepřístupným terénem. Rovněž poprvé jsme vysouvali za silného větru vanoucího z nepříznivého směru. Rychlost větru byla hraniční a reálně hrozilo rozkmitání aerodynamicky nestabilní nosné konstrukce. Také se poprvé konstrukce oproti výpočtu výrazně méně prohnula, což nám přichystalo několik perných chvil při nájezdu na více jak 50 m vysoký pilíř číslo 30,“ popsal akci Marek Foglar, ředitel výstavby.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se