Komplexní přestavba železnice z Prahy do Kladna včetně vybudování její odbočky na Letiště Václava Havla byla rozdělena na více než deset etap. Hlavními cíli současné etapy projektu je přestavba nádraží Praha-Bubny, které bude posunuto jižněji, vybudování zastávky Praha-Výstaviště a zdvoukolejnění a elektrizace trati mezi nimi v délce asi 1,3 kilometru. Návrh respektuje plánovanou zástavbu v lokalitě Bubny-Zátory, takže trať povede z velké části po mostních estakádách a spojí dosud železnicí rozdělené Holešovice.
Po dokončení rekonstrukce Negrelliho viaduktu začaly letos v únoru práce na navazujícím úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, které se dotknou dvou tratí: drah č. 120 Praha-Kladno a č. 090 Praha Masarykovo nádraží – Praha Bubeneč. Zakázku, spolufinancovanou z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy provádí sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha.
„Náš tým z Metrostavu TBR má jako lídr sdružení má za úkol řídit celou zakázku a koordinovat její průběh. Kromě toho máme na starost výstavbu hlavního mostního objektu – estakády v km 0,900. Dalším stěžejním objektem je nová železniční stanice Praha-Bubny. S tou nám pomůže závod 3 Metrostavu DIZ. Mezi naše další úkoly patří i oprava zdi Královské obory, přizvednutí mostu přes Bubenské nábřeží, stavba nové lávky pro pěší v zastávce Výstaviště a provedení řady souvisejících přeložek sítí a komunikací,“ uvádí vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal.
Během prací je složitá koordinace všech profesí jak u stavby stanice Praha-Bubny, tak u železniční estakády, kde se kvůli omezenému termínu výstavby začal most budovat od obou opěr současně směrem ke středu. Důležitá je i koordinace při dopravních omezeních a také včasné provedení obrovského množství provizorních či definitivních přeložek sítí.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se