Společnost MEA existuje již od roku 1886 a patří do silného uskupení finanční firmy ADCURAM. S obratem 120 mil. euro a pobočkami v 11 zemích s celkovým počtem 700 zaměstnanců, se řadí mezi významné partnery s odvodněním a konstrukcemi. MEA má své hlavní výrobní závody ve Francii v St. Dié, kde se vyrábí kompozitní žlaby z SMC materiálu a v České republice v Plzni, kde v roce 2014 zahájila také výrobu polymerbetonových žlabů.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se
MONOLITICKÉ ŽLABY BEZ ŠTĚRBIN NEJEN PRO VĚTŠÍ BEZPEČNOST CYKLISTŮ
Při opravách nejdelší silnice I. třídy v Česku, I/11, byly instalovány vysoce zátěžové žlaby MEA DM u autobusové zastávky na okraji Hradce Králové. Zastávkový záliv byl osazen monolitickým žlabem DM, který je velmi odolný a snese zatížení až do F 900 kN. Odolnost žlabu byla jednou z priorit, druhou byla bezpečnost pro pohyb cyklistů na silnici.
Jednou z alternativ odvodnění u autobusových zastávek jsou žlaby s betonovou štěrbinou. Toto řešení je však nebezpečné v případě pohybu cyklistů. Pokud vjedou úzkým kolem do štěrbiny, hrozí jim pád. Bohužel se již tyto nešťastné události přihodily.
Prvek tělesa DM z polymerického betonu je jednodílný, bez roštu a velkých odtokových děr, proto je pro cyklisty zcela bezpečný. Současně je pojezd vozidel tichý.
Robustní a odolná konstrukce s integrovanými nátokovými otvory zvládne vysoké dynamické zatížení, chemické ošetření i nepříznivé povětrnostní podmínky. Konstrukce žlabů MEA DM z polymerického betonu jsou lehké, takže se rychle instalují a mají mimořádně dlouhou životnost.
Tyto monolitické žlaby se používají pro silnice, dálnice, dopravní terminály, manipulační plochy, ale také u skladovacích, průmyslových areálů i na letištích.
Více o monolitických žlabech DM: https://www.mea-group.com/cz-wma/cs/products/odvodnovaci-zlab-meadrain-dm/
-red-