Představte si, že máte postavit nový most a v průběhu demolice toho starého zjistíte, že nové základy vycházejí do úrovně více než dva metry pod vodou. Následně se při ověření geologických podmínek ukáže, že předpokládaný skalní masív není v hloubce 8,5 metru, ale v hloubce 16 metrů. Takovým dobrodružstvím si prošli stavbaři Metrostavu při výstavbě nového mostu v obci Ploužnice na Českolipsku v rámci právě dokončované rekonstrukce silnice z Mimoně k hranici Libereckého kraje. Dnes už přes nový most jezdí řidiči, málokterý z nich však tuší, že za to vděčí nevídané improvizaci při kompletní změně jeho založení.
Projektová dokumentace počítala s plošným založením mostních opěr. Když se však do dotčeného prostoru vyvalila voda, bylo jasné, že toto řešení nepřichází v úvahu. Stavbaři se navíc museli vypořádat s původními dřevěnými pilotami, o nichž nikdo neměl ani tušení. Při zakládání nového mostu stáli před dvojí výzvou – odvést vodní tok a vymyslet úplně jiný způsob založení.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-red-