Práce na rekonstrukci a zdvoukolejnění trati z Pardubic do Stéblové pokračují unikátním přesouváním starého železničního mostu přes Labe. Ten teď specialisté Skanska pomocí hydraulických lisů posouvají o 18 metrů na východ, kde poslouží pro provizorní provoz a uvolní tak místo pro nový dvoukolejný most. Práce souběžně pokračují ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem budováním nového nástupiště a kolejiště směrem k provizornímu mostu přes Labe tak, aby mohla být v polovině prosince ukončena rozsáhlá výluka. Celý zdvoukolejněný úsek včetně nového mostu bude zprovozněn v roce 2023.
Původní čtyřpolový most z roku 1966 je již nevyhovující, je totiž jednokolejný a výrazně omezuje propustnost tratě. Pro přesun tohoto mostu bylo nutné nejprve připravit vše pro jeho novou polohu. Mostaři tak museli vybudovat pět dočasných pilířů a také dráhy, po kterých se most do nové polohy posune.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
-red-