Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu první flotilu elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články.
· Hyundai Motor uvede ve spolupráci se společností H2 Energy v letech 2019 až 2023 na švýcarský trh užitkových vozidel 1000 elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články.
· Hyundai upevňuje své vedoucí globální postavení v oblasti techniky palivových článků tím, že jako první na světě odhaluje plány na komercializaci elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články.
· Nové nákladní vozidlo s elektrickým pohonem napájeným palivovými články bude mít dojezd zhruba 400 km v reálných provozních podmínkách.
· Nákladní vozidlo zaujme osobitým designem, který umocňuje jeho ekologické vlastnosti.
Společnost Hyundai Motor Company na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem. Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů. Po představení prvního velkosériově vyráběného elektromobilu s palivovými články (FCEV), modelu Tucson Fuel Cell, v roce 2013 a uvedení modelu NEXO, globálního lídra v kategorii FCEV, v roce 2018, představuje dodání flotily elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články společnosti H2 Energy první krok společnosti Hyundai Motor v roli průkopníka FCEV do segmentu ekologických užitkových vozidel.
Memorandum o shodě bylo slavnostně podepsáno na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 za účasti předních představitelů obou společností. Společnost Hyundai Motor reprezentoval In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel, společnost H2E zastupoval Rolf Huber, předseda představenstva.
„Oznámením naší ambice poprvé na světě komercializovat elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články činíme další významný krok ve vývoji techniky palivových článků pro automobilový průmysl,“ řekl výkonný viceprezident In Cheol Lee. „Budeme i nadále vyhledávat příležitosti pro vstup na další trhy důsledným sledováním různých faktorů, mezi něž patří infrastruktura plnicích stanic nebo programy vládní podpory.“
Nákladní vozidlo s elektrickým pohonem napájeným palivovými články je vyvíjeno v souladu s evropskými předpisy. Je vybaveno novým systémem palivových článků na vodík o výkonu 190 kW, v němž jsou paralelně propojeny dvě sady palivových článků, což je řešení používané také modelem NEXO. Nákladní vozidlo bude mít na jednu náplň palivových nádrží dojezd přibližně 400 km. Dostatečný dojezd zaručuje osm velkých nádrží na vodík, uložených prostorově úsporně v místech, jako je prostor mezi kabinou a pevnou nástavbou.
Elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články zaujme osobitým designem, který je jednoduchý a čistý, zároveň však také aerodynamický díky spoileru a bočním panelům.
Geometrické tvary masky chladiče symbolizují vodík a dodávají vozidlu jedinečný a působivý vzhled. Vytříbené estetické pojetí ekologického vozidla umocňují modré doplňky a odvážný grafický motiv na bočních stěnách nástavby, který zároveň vizualizuje také jeho dynamický charakter.
Společnost H2 Energy se specializuje na výrobu a prodej vodíku z obnovitelných zdrojů ve Švýcarsku a má obchodní zastoupení v Německu, Norsku a Rakousku. Společnost disponuje zkušenostmi se zaváděním optimalizovaného vodíkového „ekosystému“, který se zaměřuje na komerční realizovatelnost pro všechny zúčastněné strany.
H2 Energy plánuje poskytnout elektricky poháněná nákladní vozidla Hyundai s palivovými články svým švýcarským zákazníkům, mezi něž patří členové sdružení Swiss H2 Association, včetně několika provozovatelů čerpacích stanic, maloobchodních řetězců a dalších společností, které se zaměřují na ekologická inovativní řešení pro logistiku a distribuci zboží.