Technologie, Tip redakce

Ražba průzkumného díla metra I.D v Praze

Ražené tunely na stavbě připravované trasy I. D metra v Praze, provozní úsek Náměstí Míru – Depo Písnice, představují v oblasti přestupní stanice Pankrác velmi náročný stavební projekt. A to jak vzhledem k náročnosti konstrukce samé – jednolodní ražená stanice Pankrác, dvoukolejné traťové tunely a také složité prostorové uspořádání souvisejících objektů – přestupní tunely, tubusy stávající trasy metra C, eskalátorové tunely apod., tak i s ohledem na velmi složité geologické poměry. Především vlivem tektonicky porušeného horninového masivu kosovského souvrství (ordovik) a přechodu do silurských hornin v uzávěru synklinální stavby horninového masivu skalního podloží.

Aktuální vývoj

„Ražba ve městě je složitá a na Pankráci je ještě umocněna svislou dopravou rubaniny, betonu i výstroje přes úzkou šachtu,“ líčí ředitel výstavby Ing. Miroslav Filip z divize 8 Metrostavu.

Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.

Máte účet? Přihlaste se.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

-red-
S využitím článku Ražba průzkumného díla metro I. D, v Praze, úsek PAD4, z časopisu Silnice a železnice 4/2020.
Autoři: Václav Anděl, Ing. Štefan Ivor, Metrostav, a.s., divize 5, Ing. Miroslav Filip, Metrostav, a.s., divize 8

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*