Infoservis

Nevyplatí se šetřit na vybavení na stavbu

Tři tipy na vybavení, na kterém se nevyplatí ve stavebních
a výrobních firmách šetřit.

Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci. Toto výstižné pravidlo platí v běžném životě, ale také u pořizování vybavení a pracovních nástrojů ve firmách. Na čem se opravdu nevyplatí šetřit ve stavebních a výrobních firmách?

Mobilní telefony a laptopy
Chytrý mobilní telefon je věc, kterou s sebou nosíme téměř vždy. A aktivně jej používají i zaměstnanci stavebních, výrobních a dalších průmyslových podniků při každodenní práci. A to v prostředí, které je prašné, vlhké a přináší i další nástrahy. „Zde se opravdu vyplatí připlatit si za kvalitní specializovaný smartphone, který je vodotěsný či díky robustnímu provedení a ochraně odolá opakovaným pádům z výšky několika metrů. Navíc nabízí například termokameru, teploměr, kterým lze měřit i teplotu vody, laserové měření vzdálenosti či měření kvality vzduchu. Firmy tak nemusí častěji pořizovat běžné přístroje, které jsou sice levnější, ale v důsledky častého pořizování nových kusů vyjdou firmu dráž,“ uvádí Martina Hloušková, zástupce TCCM, distributora telefonů několika značek včetně odolných telefonů CAT, které jsou vhodná pro stavební firmy či průmyslové podniky. A podobně toto platí i pro notebooky a další podobné přístroje.
 
Pracovní oblečení, ochranné pomůcky
Další častou chybou, kde firmy „šetří“, ale vlastně neušetří, je pracovní oblečení a ochranné pomůcky. I zde se vyplatí investovat do značkových ochranných pomůcek – kvalitní obuvi, pracovních kombinéz, rukavic či ochranných brýlí. Nejenže déle vydrží, jsou pro pracovníky pohodlnější, ale zároveň mají lepší ochranu před pracovními úrazy a mají tedy vliv na bezpečnost práce. V dnešní době nedostatku pracovních sil může pak pracovní úraz či chybějící zaměstnanec být pro podnik fatální.

Energie a operátory již firmy řeší, vodu málokterá
Většina firem už standardně řeší, jak optimalizovat náklady na energie, vozový park i telekomunikační operátory, ale často jim uniká vstup, kde jim mizí nemalé prostředky – dodávky a spotřeba vody. „Tento problém se netýká jenom letních měsíců, kdy se dostávají do médií témata spojená s vysokou spotřebou vody a suchem. Jedná se o celoroční problém, který je často zapříčiněn neznalostí managementu či jeho neochotou tento problém řešit strategicky,“ dodává Miroslav Maňásek ze společnosti Aquarex Waterprofit, která se specializuje na poradenství a řešení v oblasti dodávek vody pro průmysl.
 

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*